82-200 Malbork, Plac Narutowicza 14
zsp4@zsp4.malbork.pl

Z wizytą w Poznaniu w ramach Poznaj Polskę

Created with Sketch.

26 kwietnia 2022 r. od wczesnych godzin porannych uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami wyruszyli w kierunku Poznania – średniowiecznej stolicy państwa polskiego. Po godzinie ósmej rozpoczęliśmy zwiedzanie historycznego Ostrowa Tumskiego czyli wyspy katedralnej, tam odwiedziliśmy miejsca pochówku pierwszych władców i królów Polski oraz poznaliśmy historię samego Ostrowa Tumskiego. Następnie udaliśmy się na Rynek Śródecki, podczas zwiedzania uczyliśmy się również mowy Poznańskiej. Następnym punktem naszego spotkania z Poznaniem był zabytkowe Stare Miasto tu zobaczyliśmy i poznaliśmy najważniejsze zabytki i historię związaną z ratuszem staromiejskim oczywiście nie zabrakło hejnału do 12:00 i symbolu Poznania – koziołków, kamienic wokół ratusza, waga miejska, domki rudnicze, studzienka bamberki. Po pierwszej części zwiedzania udaliśmy się na przerwę obiadową do restauracji mieszczącej się na Starym Rynku, przy spożywaniu posiłku nadal mogliśmy podziwiać piękny Ratusz. Po obiedzie udaliśmy się zobaczyć poznański kościół faralny wybudowany przez zakon Jezuitów w stylu barokowym. Podziwialiśmy Plac Kolegialny gdzie uczniowie chętnie robili sobie zdjęcia z trykającymi koziołkami. Kolejnym krokiem naszej wycieczki był zamek i wzgórze Przemysła II, tu mieliśmy możliwość poznania historii tego króla Polski, powstania godła narodowego i podziwiania panoramy miasta. Oprócz średniowiecznej historii miasta poznaliśmy również tą z przełomu XIX i XX wieku: odwiedziliśmy muzeum powstania Wielkopolskiego, dawny hotel Bazar, bibliotekę Raczyńskich , Plac Wolności. Ostatnim punktem naszego spotkania z Poznaniem było Muzeum Rogalowe – tu poznaliśmy legendy, historię oraz uczniowie własnoręcznie wykonywali rogale świętomarcińskie, a to wszystko przy użyciu tradycyjnych narzędzi i mowy poznańskiej. W godzinach popołudniowych zmęczenia ale bardzo zadowoleniu udaliśmy się autokarem w kierunku Malborka. Wycieczka odbyła się bez żadnych problemów i trudności. Po Poznaniu oprowadzała nas wspaniała Pani przewodnik – rodowita poznanianka, przekazała nam ogrom wiedzy i ciekawostek. Młodzież wróciła do Malborka zadowolona. Projekt był współfinansowany z MEiN i Powiatu Malborskiego. Koordynatorem projektu była Pani Dominika Zawadzińska a opiekunami wycieczki Pani Justyna Janowska, Pani Kamila Wierzbowska oraz Pani Irina Pomozova.