Przejdź do treści

REGULAMIN MUNDUROWY ZESPOŁU SZKÓŁ TECHNICZNYCH W MALBORKU

  • przez

Nowy regulamin mundurowy będzie obowiązywał od 1 września 2022 r. wszystkich uczniów naszej szkoły, dotyczy to zarówno klas rozpoczynających naukę w naszej szkole, jak również klas starszych!

Regulamin mundurowy Zespołu Szkół Technicznych w Malborku

  1. Umundurowanie galowe ucznia Zespołu Szkół Technicznych w Malborku stanowi:
    a) garnitur w kolorze granatowym lub czarnym, jednolity, z naszytymi na klapach marynarki i prawym rękawie emblematami w zależności od typu szkoły do jakiej uczeń uczęszcza;
    b) koszula w kolorze białym;
    c) krawat jednolity w kolorze czarnym lub granatowym.
  2. Umundurowanie galowe uczennicy Zespołu Szkół Technicznych w Malborku stanowi:
    a) garnitur w kolorze granatowym lub czarnym (spódnica lub spodnie), jednolity, z naszytymi na klapach i prawym rękawie emblematami w zależności od typu szkoły do jakiej uczennica uczęszcza;
    b) koszula w kolorze białym;
    c) krawat jednolity w kolorze czarnym lub granatowym.
  3. Umundurowanie codzienne ucznia Zespołu Szkół Technicznych w Malborku stanowi:
    a) garnitur w kolorze granatowym lub czarnym, jednolity, z naszytymi na klapach marynarki i prawym rękawie emblematami w zależności od typu szkoły do jakiej uczeń uczęszcza lub marynarka i długie jednolite spodnie w kolorze granatowym lub czarnym o klasycznym kroju. Nie dopuszcza się jeansów, spodni dresowych, spodni zwężanych, z dziurami, krótkich oraz z podwijaną nogawką lub zakończonych ściągaczem;
    b) koszula jednolita w kolorze niebieskim, granatowym, błękitnym lub białym;
    c) krawat jednolity w kolorze czarnym lub granatowym.
  4. Umundurowanie codzienne uczennicy Zespołu Szkół Technicznych w Malborku stanowi:
    a) garnitur w kolorze granatowym lub czarnym (spódnica lub spodnie), jednolity, z naszytymi na klapach marynarki i prawym rękawie emblematami w zależności od typu szkoły do jakiej uczennica uczęszcza lub marynarka i spódnica albo długie jednolite spodnie granatowe lub czarne o klasycznym kroju. Nie dopuszcza się jeansów, spodni dresowych, spodni zwężanych, z dziurami, krótkich oraz z podwijaną nogawką lub zakończonych ściągaczem;
    b) koszula jednolita w kolorze niebieskim, granatowym, błękitnym lub białym;
    c) krawat jednolity w kolorze czarnym lub granatowym.
  5. Uczniowie są zobowiązani do noszenia munduru w czasie: zajęć szkolnych (obowiązuje mundur codzienny), uroczystości szkolnych zgodnie z wykazem (obowiązuje mundur galowy) oraz reprezentowania szkoły podczas imprez, konkursów, olimpiad itp. (obowiązuje mundur galowy).
  6. Uczniowie Oddziałów Przygotowania Wojskowego uczestniczą w zajęciach z przygotowania wojskowego w pełnym ubiorze ucznia wg wzoru MON. Nie dopuszcza się wykorzystywania tylko części ubioru ucznia. W pozostałych dniach uczniowie przychodzą do szkoły w regulaminowym mundurze szkolnym.
  7. Uczniowie klas sportowych uczestniczą w zajęciach w ubiorze ucznia klasy sportowej według zatwierdzonego wzoru.
  8. Członkowie organizacji młodzieżowych (np. harcerze) mogą uczęszczać do szkoły w strojach organizacyjnych za zgodą Dyrektora szkoły.
  9. Dyrektor szkoły w porozumieniu z Samorządem Uczniowskim ustala wykaz „dni kolorowych” w poszczególnych miesiącach roku szkolnego. Ustalony wykaz „dni kolorowych” jest podawany do wiadomości uczniów i Rodziców poprzez publikację na stronie internetowej szkoły oraz tablicy informacyjnej Samorządu Uczniowskiego.
  10. Umundurowanie podlega stałej kontroli przez wychowawców klas, nauczycieli oraz dyrekcję szkoły, a także przez wyznaczoną komisję Samorządu Uczniowskiego.
  11. Uczeń zobowiązany do utrzymania munduru w czystości. Uczeń dba o swój estetyczny wygląd zewnętrzny, w tym o staranne uczesanie.
  12. Uczniowie nie mogą nosić żadnej biżuterii stanowiącej ozdobę munduru lub osoby. W przypadku uczennic dopuszcza się noszenie delikatnych kolczyków w uszach oraz po jednym pierścionku na jednej ręce. W przypadku uczniów dopuszcza się noszenie biżuterii typu obrączka.
  13. W zależności od potrzeb i okoliczności zasady noszenia munduru mogą zostać zmienione decyzją Dyrektora szkoły.